Sara Lee koncentruje się na trójstronnym podejściu do zrównoważonego rozwoju

30 grudnia 2020 Blog

Lider w dziedzinie ochrony środowiska Strategia zrównoważonego rozwoju firmy Sara Lee koncentruje się na trzech kluczowych obszarach - zdrowiu i żywieniu, odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz odpowiedzialności społecznej, powiedział Glenn Ventrell, dyrektor ds. innowacji i rozwoju opakowań w firmie Sara Lee, w wywiadzie dla Packaging World. Ventrell jest również członkiem Globalnego Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju firmy spożywczej z siedzibą w Downers Grove, Ill.-. Przy projektowaniu lub przeprojektowywaniu opakowań pod kątem bardziej zrównoważonego rozwoju, Sara Lee stosuje zasadę pięciu R - reduce, reuse, recycle, renew, and remove - jako podstawę wszystkich projektów, powiedział Ventrell w rozmowie z Packaging World. Ponieważ firma spożywcza jest członkiem Koalicji na rzecz Zrównoważonego Pakowania, korzysta również z jej wytycznych. Zaznaczył jednak, że w grę wchodzą również względy ekonomiczne i inne. Przykładem opakowania, które przyniosło znaczne oszczędności, jest wędlina Hillshire Farms w tubce.

Zmniejszając wysokość tubki o zaledwie 3/16 cala, dzięki przeprojektowaniu usunięto z dróg około 900 ciężarówek rocznie; zredukowano liczbę palet o 6500; zmniejszono ilość zużywanego plastiku o około 625 000 funtów; zmniejszono ilość zużywanego paliwa o ponad 79 000 funtów, a ilość tektury falistej o ponad 630 000 funtów, jak twierdzi Ventrell.

Ventrell spodziewa się, że alternatywne materiały, takie jak biopolimery, będą odgrywać większą rolę w zrównoważonym rozwoju w miarę ich rozwoju. Materiały te mogą obejmować niektóre skrobie na bazie cukru lub tapioki, a zakłady produkcyjne będą budowane głównie poza Stanami Zjednoczonymi, powiedział. Ventrell powiedział Packaging World, że Sara Lee prawdopodobnie rozważy te materiały, gdy zostaną one przetestowane na tym samym poziomie jakości, co materiały, które zastępują.

Patrząc w przyszłość, Ventrell powiedział, że firma ma cele związane z dalszą redukcją opakowań, zużycia wody i energii w 2010 roku. Uważa on jednak, że największym wyzwaniem stojącym przed firmami pakującymi w przyszłości jest biodegradowalność, która rodzi wiele pytań, takich jak: Czy jest to realne? Czy można ją certyfikować? Czy dla wszystkich oznacza to to samo? Ventrell zauważył, że jeśli materiał ulegnie biodegradacji na komercyjnym wysypisku śmieci, a nie na kompoście, to będzie to korzystne dla firmy, ale strategia Sary Lee polega na staraniach, aby opakowania były poddawane recyklingowi, a nie trafiały na wysypiska śmieci.

30 grudnia 2020 Blog